Christian Sandquist
Digital Marketing | E-Commerce | Konsult & Advisor

Jollyroom

  • Year Mar 2015 Dec 2017
  • Position SEO & SEM Manager
  • Description Ansvarig för SEO & SEM avdelningarna.

Ansvarsområden

  • Google Ads
  • SEO
  • Criteo
  • Budgeting
  • Staff

Dagligen

Ansvarig för SEO, SEM, prisjämförelsesidor och SMS-kommunikation tillsammans med personalansvar.

Jag började på Jollyroom 2015 och hanterade Google Ads och Criteo plattformarna på egen hand.

Inledningsvis låg det mycket fokus på att rensa upp några gamla rutiner i redovisningen samt att hantera den dagliga verksamheten för att komma i linje med nya CoS-mål och de justerade budgetarna.

Under det första året anställde vi inom både SEO och SEM för att hålla tillväxten i ett tempo som behövdes. Detta flyttade mig över från mer operativt arbete till bättre fokus på strategi, budgetanpassning och att ha en plats i marknadsledningsgruppen.

Under min tid på Jollyroom hade vi en kontinuerlig tillväxt inom SEO med 80-100% år över år.

Under 2017 gick ca 500 MSEK av den årliga omsättningen via vår avdelning. Under min tid på Jollyroom så gick vi igenom kraftig tillväxt och gick från en årlig omsättning på cirka 300 MSEK till 1 miljard SEK på mindre än fyra år.