Jag hjälper företag att öka deras konkurrenskraft och intäkter via digitala kanaler. Genom att genomgående analysera nuvarande marknadsföring och affär så lägger vi en plan för tillväxt.
Vad jag kan göra för er
Jag är här för att hjälpa ert företag att nå de visioner och mål som ni har och för att lägga en plan tillsammans för att nå dessa mål. Min expertis ligger inom marknadsföring och att analysera den digitala strategin för att justera den mot önskade mål.
-
SEM Med en bakgrund inom SEM och Google Ads kan jag se till att dina konton är optimerade mot affärsmål. Om det är en ny marknadsföringskanal du vill gå in på kan jag hjälpa till med att sätta en betald sökstrategi.
-
Social Marketing Oavsett om du behöver öka din närvaro, strategi eller bara optimera prestandan kan jag hjälpa dig genom år av planering och genomförande på sociala plattformar.
-
Digital Strategy Skapa eller justera digitala strategier för att bättre hjälpa ditt företags vision och position på marknaden.
-
Routines & Targets Jag kan hjälpa till med att skapa eller se över interna rutiner och mål för att se till att de finns där för att hjälpa företaget att växa.
Jag spenderade närmare 10 år inom olika IT-relaterade roller, där jag har jobbat med allting från first line kundtjänst till Software Release Manager på Volvo Cars, i en roll där jag hanterade projekt gällande uppdateringar av diverse mjukvaror och applikationer på en global skala. Tiden jag spenderade inom IT har gett mig en bred och stabil kunskap som har hjälpt mig att vara en värdefull brygga mellan IT-avdelningar och övriga delar av organisationer.
2015 så valde jag att flytta min karriär mot marknadsföring och e-handel. Jag tog en anställning hos Jollyroom, en e-handel med fokus på barn och baby på en då nordisk skala. Under min tid där så växte vi exponentiellt och gick från en årlig omsättning på 300 MSEK till 1 miljard SEK på en fyra års period.
Från Jollyroom så fick jag möjligheten att jobba med Ellos, ett ikoniskt varumärke och en ledande e-handelsaktör inom mode & heminredning med en årlig omsättning på 2 miljarder kronor. Under min anställning hos Ellos så hade jag ansvar för SEO, SEM, display, copywriters & annonsering via sociala medier.
Marknadsavdelningen är inte en fristående avdelning.
Marknadsföringen är integrerad i alla delar av bolaget.
En längre tid så har jag nu känt en önskan att kunna hjälpa fler bolag med att navigera det digitala landskapet och att realisera deras egna ambitioner och mål. För att göra detta möjligt så erbjuder jag nu min erfarenhet och kunskap som konsult. Är du intresserad av att arbeta tillsammans, hör av er!